čtvrtek 30. ledna 2020

Smetanové stromečky

Když jsem brouzdala po pinterestu a sháněla nějakou vánoční inspiraci, celkem mě tam zaujal podobný recept na stromečky, který se ale skládal z neskutečného množství másla a cukru, až se mi po přečtení receptu udělalo zle 😂 Ale v té souvislosti mě napadlo, co kdybych místo másla zkusila použít smetanu 🙊 A jako byl to vážně dobrý tah, protože to dodává stromečkům velmi jemnou chuť, která je podtržená malým množstvím kokocukru, ale co mě na nich baví nejvíc je to jak jsou krásné měkké 👍 Takže zase jeden zajímavý tip, jak zpestřit Vánoce ❤️ 


RECEPT na 12 ks:

1 kelímek smetany 33%
Cca 30 g kokosového nebo třtinového cukru
1 ks vejce
15 lžiček hladké špaldové mouky

POSTUP:

Smetanu si v nádobě vyšleháme do šlehačky, v průběhu přišleháváme cukr. Přiklepneme vejce, promícháme a postupně přišleháváme mouku lžičku po lžičce, až je konzistence těsta trochu tuhá, ale stále mírně tekutá. Směs přelijeme do zdobícího pytlíku a na plechu na pečícím papíře vytvoříme stromečky. Pečeme dozlatova na 180°. 


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 stromek:

118 kcal
Bílkoviny 2,6 g
Sacharidy 12 g z toho cukry 4 g
Tuky 6 g z toho nasycené mastné kyseliny 4 g
Vláknina 1 g

Žádné komentáře:

Okomentovat