čtvrtek 30. ledna 2020

Trdelník ve zdravější verzi bez formy

Nevím jak vy, ale mě ten trdelník k Vánocům tak sedí 🙊 Ať už jdete na jakékoli trhy, vsadím se, že minimálně jeden stánek s trdlem najdete 🤔 Já ho mám hodně ráda, ale popravdě i na mě je poměrně dost sladký a tím spíš už nechápu ty modifikace ála zmrzlina se šlehačkou uvnitř trdla, no to bych nepozřela 😂 To leda že by mě mlátili, protože to vydá snad za celodenní jídlo a obdiv všem, kdo to do sebe dokáže nasoukat 😁 Já jsem si udělala svou zdravější alternativu, místo cukru kolem dokola celého trdla jsem zvolila vlašské ořechy a celkově jsem obsah cukru poměrně dost snížila, no podívejte se sami. A vy co nemáte formu na trdelník nezoufejte, budete potřebovat jen pár úzkých a vyšších zavařovacích sklenic 👍


RECEPT:

300 g hladké špaldové mouky
50 g kokosového cukru (používám od Countrylife z @fitness007cz)
3/4 sáčku sušeného droždí (nebo klasické)
30 g arašídového másla
1 vejce
120 g mléka cca
Bílek na potření
Vlašské ořechy mleté na posypání
Kokosový olej na potření


POSTUP:

Nejprve si smícháme mouku, cukr a sušené droždí. Poté přiklepneme vejce, přidáme aramáslo a přilijeme trochu vlažného mléka. Poté  přidáváme mléko a zapracujeme těsto. Necháme ho tak hodku pod utěrkou na teplém místě vykynout. Poté vezmeme zavařovací sklenice bez víka a potřeme je kokosovým olejem. Ukrojíme kus těsta, rozválíme na dlouhou placku, nožem nakrájíme pásy a ty omotáváme kolem sklenice, dokud nevznikne trdlo. Sklenici s trdlem pak ještě poválíme, aby trdlo na sklenici bylo rovnoměrnější. Poté potřeme bilkem, posypeme mletými ořechy a pečeme na 180° cca půl hodky dozlatova.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 trdlo:

481 kcal
Bílkoviny 17 g
Sacharidy 68 g z toho cukry 13 g
Tuky 14 g z toho nasycené mastné kyseliny 3 g
Vláknina 6 g

Žádné komentáře:

Okomentovat