čtvrtek 30. ledna 2020

Šťouchačky s kuřecím na smetaně

Vzhledem k tomu, že jsem na @fitness007cz do objednávky přihodila i kešu "smetanu", kterou tam nově mají, přemýšlela jsem, jaké jídlo bych z ní mohla ukuchtit. Aktuálně mám domu hojnou zásobu kuřecích prsou, takže jsem přemýšlela, jak to spojit, a napadlo mě ho prostě upéct na smetaně, dobře ochutit a k němu udělat staré dobré šťouchačky 😊 Kešu smetana je překvapivě docela hustá, samotná ale není moc chutná, takže nic, co byste si s chutí lili přímo do krku. Přesto mě však samotný výsledek mile překvapil, kuře bylo šťavnaté a skvěle ochucené, takže za mě jedno velké ano třeba i do omáček 👍 Co se týče brambor, nevím, jak šťouchané brambory připravujete vy, ale já jsem je udělala úplně samotné bez smetany, pouze jsem přidala medvědí česnek a osolila 😊 A tak se ptám, jak jste zvyklí si dělat šťouchačky vy? 👇


RECEPT:

2 ks kuřecí prsa
150 ml smetany (já použila kešu smetanu z @fitness007cz*)
Česnek
Sůl
Pepř
Grilovací koření
Brambory (cca 7 ks)
Sůl
Grilovací koření

POSTUP:

Nejprve oloupeme a omyjeme brambory, nakrájíme je na menší kusy a dáme vařit do osolené vody. Klidně je necháme trochu déle než obvykle. Kuřecí prsa očistíme, omyjeme, přemístíme do zapékací mísy, nasolíme, přidáme trochu pepře a grilovacího koření a celá prsa zalijeme smetanou. Navrch přijde ještě prolisovaný česnek a dáme péct na 175° na horkovzduch. Pečeme asi půl až třičtvrtě hodinky, záleží na velikosti prsou. Brambory po uvaření našťoucháme a případně dochutíme medvědím česnekem.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

421 kcal
Bílkoviny 40 g
Sacharidy 42 g z toho cukry 3 g
Tuky 8 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,2 g
Vláknina 4 g

Žádné komentáře:

Okomentovat