pátek 24. ledna 2020

Tarhoňa s bryndzou

Mám tu nějaké milovníky halušek? Já ty pravé Slovenské ochutnala loni, když jsme byli v Nízkých Tatrách v Kolibě Jasné, kterou jsme navštívili zejména proto, že ji navštívil i Pohlreich, ale byly naprosto fantastické! Od té doby jsem se je jednou pokoušela připravit a byly dobré, ale rozhodně ne až tak, to zaprvé, a za druhé to stálo strašně moc času 🙈 No a proto oceníte určitě tenhle recept, protože uděláte frk frk a můžete jíst! Tarhoňa je hotová do deseti minut a koupíte ji například v @billa_cz a prý mají i v @lidlcz, jinak jsem ji po krámech moc neviděla 😊 Ale co víc, chuťově je to téměř identické jako klasické halušky, takže za krátko uděláte hodně muziky, to mi věřte!

RECEPT 3 větší porce:

180 g tarhoni
1 celá cibule
200 g kuřecí šunky vcelku (kdo chce klasiku, použije slaninu)
125 g bryndzy
100 ml smetany na vaření
Sůl
Pepř

POSTUP:

Nejprve si nakrájíme cibulku nadrobno a necháme ji zesklovatět na pánvi, k ní přidáme na kostičky nakrájenou šunku a povaříme. Vedle dáme vařit tarhoňu podle návodu. Poté přilijeme k cibuli a šunce smetanu, osolíme a opepříme. Bryndzu dáme do mističky, vidličkou ji rozmačkáme a přidáme k omáčce. Když je tarhoňa hotová, zcedíme ji a přimícháme do směsi.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:

454 kcal
Bílkoviny 23 g
Sacharidy 52 g z toho cukry 3 g
Tuky 17 g z toho nasycené mastné kyseliny 9 g
Vláknina 2 g

Žádné komentáře:

Okomentovat