neděle 30. srpna 2020

Celozrnné špaldové housky

 

Taky jste v té karanténě začali tak často péct pečivo? Hodláte takhle péct i nyní, když už se situace rozvolňuje? 🙊 Já jsem díky karanténě přišla na to, že upéct pečivo není vůbec nic náročného ani časově, ani na přípravu, takže u toho hodlám setrvat 🤩 Dokonce jsem se začala zabývat i kváskováním a přestože jsem teprve na začátku, rohlíky se mi povedly úplně skvěle a upřímně můžu říct, že je fakt znát rozdíl oproti klasickým z droždí a to zejména na chuti 👍 Včera jsem upekla tyhle celozrnné housky, tak jsem si říkala, že bych se mohla podělit i o recept, kdyby ho třeba někdo ještě využil ❤️

RECEPT na 9-10 ks:
300 g špaldové mouky celozrnné jemně mleté
260 g hladké mouky špaldové
2 lžíce řepkového oleje
1 lžíce rozpuštěného másla
20 g čerstvého droždí
2 lžičky třtinového cukru
Voda (dávala jsem od oka, ale cca 220 ml)
Sůl
Vejce na potření
Mák


POSTUP:
Nejprve si rozehřejeme troubu na 180°C a na plotně si rozehřejeme máslo. V hrnečku rozetřeme droždí s třtinovým cukrem do tekutá, poté přilijeme trošku vlažné vody a necháme vzejít kvásek cca 10 minut. Do mísy odvážíme mouku, přidáme sůl, promícháme a uděláme uprostřed důlek. Do něj dáme olej, rozpuštěné máslo, vzešlý kvásek a začneme opatrně od středu míchat. Postupně přidáváme zbylou vodu. Pokud máme ruční hnětač nebo robota použijeme a vypracujeme hladké mírně lepivé těsto. Přikryjeme utěrkou a necháme hodinku kynout, dokud nezdvojnásobí objem. Poté se přesuneme na pomoučněný vál, kde si těsto rozdělíme na 9 - 10 dílů a každý z nich na další 3. Díly vyválíme do delšího hada, tři díly spojíme a zamotame jako copánek, moc neutahujeme, aby byl prostor pro kynutí. Housky přeneseme na plech na pečící papír a necháme chvilinku dokynout. Poté potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme mákem. Pečeme zhruba 15-20 minutek hezky dozlatova.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 housku:
319 kcal
Bílkoviny 10 g
Sacharidy 47 g z toho cukry 2 g
Tuky 9 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 5 g

Žádné komentáře:

Okomentovat