neděle 30. srpna 2020

Česnekovo sýroví šnečci

 

Kupodivu jsem doma měla nějaké to droždí, co mi zbylo z Velikonoc, a jelikož už jsem po těchto svátcích byla celkem přeslazená, chtěla jsem zkusit zase něco slaného. Napadli mě kynutí šnečci, které už jsem jednou dělala se špenátem, ale tentokrát jsem je naplnila česnekovo sýrovou směsí a byly teda taky super 👍 Pokud máte to štěstí jako já a droždí ještě máte, určitě doporučuji vyzkoušet 🙊 A nezapomeňte mě označit, ať se pak můžu pokochat vašimi výtvory ❤️


RECEPT:
300 g hladké špaldové mouky
150 g pšeničné celozrnné jemné mleté mouky (můžete nahradit špaldovou)
2 ks vejce
3 lžíce olivového oleje
1/2 kostky droždí
1 lžička cukru
250 g vlažného mléka
Sůl
Náplň:
1 ks vejce
Strouhaný sýr
2 stroužky česneku
Sůl
Pepř

Trochu másla a mouky

POSTUP:
Nejprve v hrnečku rozetřeme droždí s cukrem do tekutá, přidáme trochu vlazneho mléka a necháme vzejít kvásek. Mezitím dáme do mísy mouku a sůl, doprostřed uděláme důlek, vyklepneme do něj vejce a přidáme olivový olej. Poté přilijeme i kvásek a začneme od středu míchat. Postupně přidáváme mléko tak, aby vzniklo kompaktní mírně lepivé těsto. Pořádně ho prohněteme, případně si pomůžeme ručním hnětačem a necháme cca hodinku kynout. Mezitím si připravíme náplň smícháním vajíčka, prolisovaného česneku, nastrouhaného sýra, soli a pepře. Předehřejeme si troubu na 190°. Vykynuté těsto přesuneme na pomoučněný vál, kde ho rozválíme na velký obdélník a potřeme náplní po celé ploše. Zarolujeme do roládky a nakrájíme pomocí nitě, aby měli šneci hezký tvar. Naskládáme je do máslem vymazané a moukou vysypané zapékací nádoby s malými rozestupy a necháme ještě chvilku dokynout. Poté vložíme do trouby a pečeme dozlatova zhruba půl hodiny.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:
138 kcal
Bílkoviny 6 g
Sacharidy 16 g z toho cukry 1 g
Tuky 5 g z toho nasycené mastné kyseliny 2 g
Vláknina 1 g

Žádné komentáře:

Okomentovat