neděle 30. srpna 2020

Peanut butter jelly koláč

 

Dneska jsem si pro Vás připravila fakt vynikající koláč bez klasického cukru, bez klasické mouky, zkrátka složením je naprosto podle mého gusta 🙊 Zároveň je i nutričně velice vyvážený, takže jeden takový dílek poslouží jako plnohodnotná snídaně 👍
K receptu budete potřebovat dobrou vysokoprocentní marmeládu, a já za sebe můžu doporučit značku @marmelady_nikoleta_maria, které jsem dostala na ochutnání a přesto, že většina z nich neobsahuje cukr, jsou úplně doko, jako by tam ten cukr byl! Zatím jsem ochutnala dvě, ale už se těším na další 🙊
Kdo by se chtěl mrknout, mohl by se vám hodit slevový kód Jidlemkezdravi15 na 15% slevičku 🌼
Základem receptu jsou ovesné vločky, což je moje asi nejoblíbenější ingredience ze všech vůbec! A důvod? Jsou levné. Obsahují více bílkovin v porovnání s jinými obilovinami. Obsahují vitamíny skupiny B. Obsahují draslík, hořčík, zinek. Obsahují komplexní sacharidy. Obsahují spoustu vlákniny. Mohla bych pokračovat, ale vidíte, že za málo peněz je to hodně muziky 🙊


RECEPT:
🍰 300 g ovesných vloček (200 g z nich rozmixovat na mouku)
🍰 100 g mandlové mouky (mám od Lifelike @fitness007cz)
🍰 1 vejce
🍰 100 g arašídového másla (mám tekuté od Bigboy @fitness007cz)
🍰 250 g tvarohu
🍰 60 g proteinu (dala jsem bourbon vanilku od Biotech USA @fitness007cz)
🍰 40 g čekankového sirupu (nebo jiného tekutého sladidla)
🍰 100 g mléka
🍰 1 lžička jedlé sody
🍰 250 g marmelády (já použila Černý rybíz a angrešt od @marmelady_nikoleta_maria)

POSTUP:
200 g ovesných vloček rozmixujeme na mouku a dáme do mísy, kam přidáme 100 g celých ovesných vloček, mandlovou mouku, protein a jedlou sodu. Do směsi přidáme vejce, tvaroh, arašídové máslo, čekankový sirup a začneme míchat. Postupně přidáváme mléko, aby vzniklo poměrně lepivé těsto. Formu na koláč si vytřeme máslem a vysypeme moukou. Na dno natlačíme 3/4 těsta a uhladíme. Navrch přijde vrstva marmelády. Na závěr zbytek těsta rozházíme po kouskách po celém koláči a pomocí vidličky přitlačíme. Takto dáme koláč péct na 190° zhruba na půl hodinky, dokud není vršek dozlatova.

Žádné komentáře:

Okomentovat