neděle 30. srpna 2020

Jahodový koláč s posypkou

 

Krásný den,
konečně už mám pomalu ale jistě trochu víc času a jedna z věcí, která mi z těch běžných činnosti chyběla nejvíc, je pečení, na které jsem se okamžitě ve velkém vrhla 🙊 U @rommiemax jsem viděla podobný koláček a vzhledem k tomu, že už začíná jahodová sezóna, jsem se inspirovala a podobný připravila 🤩 Myslím, že receptů z jahod tu teď bude trochu víc, co vy na to? 🙊

RECEPT na 15 ks:
Těsto:
190 g špaldové mouky
1 ks vejce
120 g ricotty
60 g třtinového cukru
Cca 100 g mléka
Náplň:
Jahody
Protein
1 lžička kukuřičného škrobu
Kokosový sirup
Posypka:
50 g špaldové mouky
50 g ovesných vloček jemně mletých
30 g kokosového sirupu

POSTUP:
Nejprve si připravíme těsto, na které smícháme mouku s cukrem, přidáme vejce, ricottu a začneme míchat. Podle potřeby přidáváme mléko tak, aby vzniklo kompaktní, mírně lepivé těsto. Poté si hranatou zapékací mísu vytřeme máslem a na dno rozprostřeme těsto tak, aby vytvořilo co nejtenčí vrstvu. Dáme péct na 180°C zhruba 20 minut
Mezitím si nakrájíme jahody nadrobno a dáme do kastrolu na plotnu, kde je chvíli povaříme, přidáme protein (já použila jahodový), kukuřičný škrob a trochu kokosového sirupu. Připravíme si i drobenku smícháním špaldové mouky, ovesných vloček a kokosového sirupu. Těsto z trouby vyndáme, navrstvíme jahodovou vrstvu a posypeme drobenkou. Dáme dopéct na zhruba dalších 20 minut.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 kus:

151 kcal
Bílkoviny 7 g
Sacharidy 27 g z toho cukry 11 g
Tuky 2 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 2 g

Žádné komentáře:

Okomentovat