neděle 30. srpna 2020

Krémové houbové rizoto

 

Kouká tu někdo na Masterchefa? My letos ano a nemůžu říct, že bych byla úplně skalním fandou, přijde mi, že se to tam všechno docela přehání, nicméně tam chytám často nějakou inspiraci, a minulý týden jsem se nechala zlákat na rizoto. Já mám z dětství zafixované rizoto jako rýži s mletým masem, hráškem, kukuřicí a sýrem, což nebyla nikdy má oblíbená kombinace 🙊 Ani jsem nevěděla, že by rizoto mělo být krémové 😂 Když jsem viděla to krásné krémové houbové rizoto v Masterchefovi, hned jsem věděla, co bude druhý den k večeři. Není to zrovna fotografické jídlo, ale na chuti mu to fakt neubírá, bylo to mé nejlepší rizoto, co jsem jedla 😍

RECEPT:
Kulatozrnná rýže Arborio
Cibule
Žampiony podle chuti
Zeleninový vývar
Trošku másla
Parmazán
Sůl
Pepř

POSTUP:
V hrnci na trošce másla osmahneme nadrobno nakrájenou cibulku, ke které přidáme propláchnutou rýži, lehce orestujeme a poté přidáme dvě naberačky vývaru, osolíme a necháme vařit. Až rýže vsákne veškerý vývar, přidáme naběračku vývaru a takhle opakujeme, dokud není rýže na skus hotová. Těsně před jejím dovařením osmahneme na pánvi na trošce másla nadrobno nakrájené žampiony, osolíme, opepříme a poté přimícháme k rýži. Na závěr přidáme plátek másla a přimícháme nastrouhaný parmazan. Postupným přiléváním vývaru docílíme toho, že je rizoto krásně krémové.

Žádné komentáře:

Okomentovat