neděle 30. srpna 2020

Křupavá cizrna

 

Že jsem Vás nenalákala? A co tohle 👉 Taky nemusíte moc chuť cizrny? Já taky nejsem její největší fanda, ale tahle verze je úplně ÚŽASNÁ! Zaprvé je chuť cizrny téměř přebitá, ba dokonce krásně doplňuje chuť celku 🤩 Zároveň krásně křupe, takže je IDEÁLNÍ vzít misku k telce a místo brambůrek si křoupnout toto 👍 Inspirovala jsem se na pinterestu a vřele doporučuji tento recept zkusit! Proč bychom měli cizrnu do svého jídelníčku zařadit? Řadí se mezi luštěniny s poměrně vysokým obsahem esenciálních aminokyselin v porovnání s jinými luštěninami, obsahuje široké zastoupení různých vitamínů B, dále spoustu minerálů jako železo, draslík, hořčík, fosfor a mohla bych pokračovat. Zároveň je samozřejmě bohatá na bílkoviny, komplexní sacharidy a polynenasycené tuky.
Tak co, dáte jí šanci?

RECEPT:
Cizrna (mám bez nálevu Countrylife @fitness007cz*)
Koření (já použila pálivou papriku, kari, provensálské bylinky, sůl, pepř - ale je to na vás)
Olivový olej *sleva při nákupu nad 500 Kč s kódem jidlemkezdravi (není affiliate)

POSTUP:
Pokud nemáme cizrnu z nálevu, den předem ji namočíme do vody. Poté cizrnu zcedíme a důkladně osušíme. Troubu rozehřejeme na 180°C. Takto suchou cizrnu přemístíme na plech na pečící papír a dáme do trouby na 25 minutek. Poté cizrnu vyndáme, přemístíme do mísy, zakápneme oliváčem a přidáme koření. Pořádně promícháme tak, aby byla cizrna kompletně obalená a vrátíme ji ještě na 10 minut do trouby.

Žádné komentáře:

Okomentovat