neděle 30. srpna 2020

Meruňková bublanina

 

Ještě před odjezdem na dovču jsem doma potřebovala zdělat meruňky, tak jsem je nacpala do bublaniny a vzala ji s sebou ke kávě. Mamce jsem ji zapojila do jejího jídelníčku taky a chutnala ji stejně tak, jako mě 🤩 Konečně se mi povedla nadýchaná měkká a slaďoučká bublanina, která má i přesto přijatelné nutriční hodnoty, tak mám radost 😊
Z jakého ovoce máte bublaninu nejraději vy? ❤️

RECEPT:
🥭 250 g hladké špaldové mouky
🥭 100 g třtinového cukru
🥭 65 g erythritolu (použila jsem skořicový necukr od @cekankovy_sirup, lze použít třtinový cukr)
🥭 50 g @cekankovy_sirup (lze nahradit jiným sirupem)
🥭 20 g řepkového oleje (ve stories můžete příští týden čekat zajímavosti na téma řepkový olej)
🥭 3 ks vejce
🥭 50 g mandlový protein (mám z @cekankovy_sirup, lze nahradit mandlovou moukou či klasickým proteinem)
🥭 40 g másla + na vymazání formy
🥭 60 ml mléka
🥭 1/2 lžičky kypřícího prášku
🥭 2 špetky soli
🥭 Cca 200 g vypeckovaných meruněk

POSTUP:
Nejprve si rozehřejeme troubu na 180°C. V míse smícháme mouku, erythritol, mandlový protein a kypřící prášek. Máslo rozpustíme na plotně. Žloutky oddělíme od bílků a vyšleháme je s cukrem. Přidáme k nim rozpuštěné máslo, olej, sirup a mléko. Promícháme a přilijeme k sypké směsi, do které opatrně zpracujeme tekutou směs. Bílky vyšleháme se solí do tuhého sněhu a přidáme ke zbytku. Štěrku opatrně zpracujeme tak, aby bylo těsto nadýchané. Formu vymažeme máslem a přelijeme těsto, které rozprostřeme. Meruňky umyjeme, vypeckujeme a půlky zapícháme do těsta. Dáme péct zhruba na 30 až 40 minut, dokud se těsto nepřestane lepit na špejli.

NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci z 9:
319 kcal
Bílkoviny 13 g
Sacharidy 47 g z toho cukry 15 g
Tuky 11 g z toho nasycené mastné kyseliny 4 g
Vláknina 6 g

Žádné komentáře:

Okomentovat