neděle 30. srpna 2020

Plněné mini loupáčky

 

Když se mě poprvé @proste_rada_jim zeptala, jestli by byl dobrý nápad udělat plněné kynuté loupáčky, říkala jsem si, jestli by to šlo udělat nějak, aby náplň při pečení nevytejkala a moc jsem tomu nevěřila. Ale pak mi to nedalo a musela jsem to vyzkoušet. Kupodivu to fakt funguje a není to vůbec těžké, navíc záleží pouze na vás, čím si je naplníte 🙊 Já zvolila marmeládu černý rybíz s agreštem od @marmelady_nikoleta_maria a byla to skvělá volba! Určitě mrkněte i na e-shop, mají tam vysokoprocentní marmelády z různého ovoce a dokonce mají i velký výběr marmelád bez cukru 🤩 A kdyby se Vám hodila 15% sleva, tak tam hoďte Jidlemkezdravi15 👍
Druhou půlku jsem naplnila arašídovým máslem s bílou čokoládou a ty jsou teda taky boží! A věřím, že s nutellou budou chutnat taky skvěle 😂

RECEPT na 9 ks:
270 g hladké špaldové mouky
40 g třtinového cukru + lžička na kvásek
40 g čekankového nebo jiného sirupu
10 g droždí
60 g mléka
1 lžíce oliváče
1 ks vejce + 1 vejce na potření
Špetka soli
Náplň
Mák na posypání

POSTUP:
Na přípravu kvásku smícháme lžičku cukru s droždím, lžičkou spolu rozetřeme do tekuta přilijeme malinko vlažného mléka. Necháme vzejít kvásek pár minutek. Do mísy dáme mouku, třtinový cukr a špetku soli. Poté přidáme kvásek, vejce, sirup a olivový olej. Pomalu začneme promíchávat a postupně přidávat zbytek mléka. Pokud máte ruční hnětač nebo robota, můžete to šoupnout do něj, budete to mít v cuku letu. Těsto pořádně prohněteme, bude mírně lepivé. Necháme ho hodinku vykynout v pokojové teplotě pod utěrkou. Poté zapneme troubu na 180°C a přesuneme se na pomoučněný vál, kde těsto znovu prohněteme a rozválíme na velký obdélník. Nožem vykrojíme trojúhelníky. Na začátek každého trojúhelníku (na širokou stranu) dáme doprostřed lžičku náplně a zarolujeme od široké strany ke špičce trojúhelníku. Přeneseme na plech na pečící papír a potřeme vajíčkem, posypeme mákem. Když je plný plech, hodíme ho na zhruba 15-20 minut do trouby, dokud povrch nezezlátne.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 porci:
230 kcal
Bílkoviny 8 g
Sacharidy 32 g z toho cukry 10 g
Tuky 7 g z toho nasycené mastné kyseliny 1,5 g

Žádné komentáře:

Okomentovat