neděle 30. srpna 2020

Tvarohová bábovka s jablky

 

Tak Vám tu představuji svou historický první bábovku 😂 Jestli se ptáte proč, tak jediná odpověď je taková, že jsem neměla formu 🙈 A k Vánocům jsem byla obdarována maminkou, která mi koupila úžasnou silikonovou formu, kterou doporučuji všemi deseti, protože z ní jde ta bábovka fakt úplně sama a nemusíte mít strach, že se vám buď vůbec nevyklopí, nebo že se rozlomí 😊 Pro začátek jsem zvolila jednodušší tvarohovou bábovku, do které jsem schovala i jablka, abych nemusela tolik sladit, a vyšla na jedničku! Navíc teď máme všichni spoustu času, tak budu doufat, že ji někdo brzy vyzkouší 🌼
Už se Vám někdy stalo, že Vám bábovka nešla vyklopit a rozpadla se? 😂


RECEPT:
🍏250 g hladké špaldové mouky
🍏100 g třtinového cukru (pro někoho to může být málo, takže přidejte podle chuti, mám ho z @fitness007cz)
🍏1 kypřící prášek
🍏250 g jemného tvarohu (v alobalu)
🍏70 g arašídového másla tekutého (skvěle od BigBoy z @fitness007cz)
🍏70 g řepkového oleje
🍏 3 vejce
🍏 2 menší jablka
🍏Trocha vody
🍏100 g mléka
🍏Citronová kůra
🍏2 špetky soli
🍏 Kakao

POSTUP:
Troubu předehřejeme na 180°C. Do mísy dáme mouku, třtinový cukr a kypřící prášek. V mixéru rozmixujeme pokrájená jablka s trochou vody na pyré a dáme ke směsi. Poté přidáme i arašídové máslo, řepkový olej, tvaroh, citronovou kůru a mléko. Oddělíme bílky od žloutků, žloutky přidáme ke směsi a společně vše promícháme v hladké těsto. K bílkům přidáme sůl a vyšleháme v tuhý sníh. Ten pak opatrně vmícháme do těsta stěrkou. Těsto pak rozdělíme na dvě části, do jedné přidáme kakao a nalijeme do formy (formu vymažte tukem podle potřeby). Nejprve lijeme světlou, poté tmavou část a navrch zakryjeme světlou. Dáme péct do trouby na zhruba necelou hodinku, bábovku kontrolujeme špejlí, zda je hotová.


NUTRIČNÍ HODNOTY na 1 ks:
149 kcal
Bílkoviny 6 g
Sacharidy 17 g z toho cukry 7 g
Tuky 6 g z toho nasycené mastné kyseliny 1 g
Vláknina 1,5 g

Žádné komentáře:

Okomentovat